اجرای پروژه
آگوست 24, 2016
دکل دوربین پلاک خوان و بایدها و نبایدها در طراحی یک سیستم نظارتی هوشمند
فوریه 17, 2019

واحد طراحی وآنالیز دکل مونوپل چندوجهی شامل دکل دوربین و دکل روشنایی و فونداسیون

طراحی و آنالیز دکل و فونداسیون در گروه صنعتی سازه های جهان نما

گروه صنعتی سازه های جهان نما از معدود تولید کنندگانی است که به صورت تخصصی در ایران   طراحی وساخت   دکل های خاص  از جمله :  دکل های دوربین  ،  روشنایی  و دکل های خاص را بر عهده دارد .  این شرکت با استعانت از خداوند متعال   دانش و توان  متخصصینی از صنایع مختلف از  جمله   مهندسین مکانیک  ،  برق  و عمران را به  خدمت  گرفته است تا بتواند خدمات خود را در عرصه صنایع الکترومکانیک فراگیر کند.

محصولات قبل از ساخت، در واحد طراحی و آنالیز بوسیله مجرب ترین مهندسین طراحی شده و توسط جدیدترین نرم افزارهای روز دنیا محاسبه و تحلیل شده و معایب و مزایای طرح بررسی پیش از تولید می گردد. در این مرحله ابتدا با توجه به نیاز مشتری طراحی اولیه و مدلینگ انجام شده و در مراحل بعد بارگزاری بر روی طرح انجام می شود . در مرحله بعد آنالیزهایی جامع برروی طرح انجام می شود که نتایج مستقیما برروی طرح اولیه اعمال شده و طرح نهایی می شود. از جمله کارهای انجام شده در این مرحله  بررسی نتایج آنالیزدر برابر سرعت باد و بار گزاری سازه می باشد. در این محاسبات حتی کوچکترین عناصر تاثیر گذار در سازه نیز طراحی ، بررسی و آنالیز می گردند.

و آنالیز دکل4 213x300 - واحد طراحی وآنالیز دکل مونوپل چندوجهی شامل دکل دوربین و دکل روشنایی و فونداسیون

طراحی و محاسبه مشخصات فنی دکل دوربین با استفاده از آیین نامه ها و استانداردها

 در گروه صنعتی سازه های جهان نما برای هر تولیدی پیش تولیدی موجود است و هر پیش تولید شامل مجموعه ای از طراحی ها وآنالیزهای مهندسی از طرح های ارایه شده می باشد. برای طراحی یک دکل دوربین و یا یک دکل خاص ابتدا لازم است تا نیاز کارفرما بطور کامل در نظر گرفته شود. حجم بار ، وزن بار ، زاویه نصب تجهیزات ، بارهای مرده ،بارهای فعال ،بارهای ثابت (استاتیکی)، بارهای متحرک(دینامیکی) ،وضعیت قرارگیری سازه ،منطقه آب وهوایی و بررسی سوق الجیشی منطقه ای که سازه قرار است درآن نصب شود،همه اینها مواردی هستند که قبل از طراحی میبایست در نظر گرفته شود.

به طور مثال برای طراحی یک دکل دوربین می بایست نکاتی را در نظر گرفت و در طراحی اعمال کرد. بطور مثال با دانستن نوع دوربین نصب شده برروی دکل و یا ارتفاع نصب یا طول بازویی که برای نصب دوربین در نظر گرفته شده ، تمام اینها پارامترهای مهمی در طراحی و ساخت یک دکل دوربین به شمار می آیند. پس از ارتباط مشتریان با گروه صنعتی سازه های جهان نما از آنها پرسیده خواهد شد که چه نوع دکل می خواهند ( یعنی از انواع دکل های رایج کدام نوع دکل مورد نیاز و مد نظر مشتری است؟) بعد از مشخص شدن نوع دکل که معمولا دکل های مونوپل چند وجهی از رایج ترین و به روز ترین انواع دکل در زمینه نصب دوربین و تجهیزات مرتبط هستند، لازم است که از مشتری اطلاعاتی در خصوص ارتفاع نصب ( اینکه مثلا مد نظر ایشان یک دکل دوربین 9 متری 8 وجهی است) و یا منطقه نصب ( که مثلا قرار است که دکل در منطقه عسلویه و در کنار ساحل نصب بشود) که این مورد بسیار حائز اهمیت در طراحی سازه می باشد( چراکه با مشخص شدن منطقه نصب ،سرعت باد منطقه بر اساس جداول و استانداردهای سازمان نظام مهندسی مورد محاسبه و تاثیر گذاری آن برسازه تحلیل و شبیه سازی می شود) . در سوال بعدی سوالاتی مبنی بر شناسیایی کلی کارفرمای اصلی و نهایی پرسیده می شود چراکه هدف ما بدست آوردن استانداردها و نیازهای اصی کارفرمای اصلی بوده و حتی تماس و ارتباط با ایشان می تواند ابهامات طراحی را برطرف کند ، ضمن اینکه بسیاری از مشتریان که بیشتر خود   پیمانکاران یک کارفرمای اصلی تر می باشند و خیلی مایل به ارایه اطلاعات دقیق تر نسبت به شناساندن کارفرمای اصلی نیستند ، و در صورتی که هر کارفرما مخصوصا اگر یک ارگان دولتی باشد استانداردهای خاص خود را داشته و معرفی بهتر کارفرمای اصلی میتواند منجر به تولید یک محصول دقیق تر و بهینه تر به لحاظ طراحی و ساخت گردد.

پس از دریافت اطلاعات کافی از نیاز مشتری و در نظر گرفتن پارامترهای لازم و استانداردهای موجود ، یک پیش طراحی از سازه به عمل آمده و پس از تبادل طرح و نظرات با مشتری به طرح نهایی می رسیم. حالا نیاز هست که طرح نهایی در یک محیط نرم افزاری و شبیه سازی رایانه ای گردد. در این مرحله می تان مطمئن شد که طراحی صورت گرفته دارای کیفیت و عملی گذاری مناسب است.

طراحی نقشه دکل دوربین با در نظر گرفتن پارامترهای طراحی

 در مرحله طراحی نقشه می توان یک خروجی از نقشه مورد نظر را به کارفرما جهت تایید طرح نهایی ارایه داد. در این طراحی مواردی از قبیل ارتفاع دکل،طول بازو،تعداد دستک های ساخته شده،طول آنتن های احتمال،وجود لدر یا نرده بام ،ضخامت ورق، قطر پایه،قطر دستک ها و فلنچ ها و تعداد دقیق اتصالات باید به درستی و آشکار اعلام گردد ،چراکه علاوه بر اعلام نهایی مشخصات کلی سازه ، تعیین کننده بهای محصول نیز می باشد. عوامل ذکر شده کاملا بر وزن و قیمت اثر گذار می باشند.

تطابق مشخصات دوربین های جدید با نوع دکل 

با توجه به پیشرفت سریع علم و تکنولوژی لازم است که صنعت نیز توام با تکنولوژی حرکت هماهنگ و متناسبی را از خود ارایه دهد.

هرروز انواع جدید تری از دوربین ها به بازار می آیند. صنعت حفاظت الکترونیک به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است. نسل جدید دوربین ها در پردازش و آنالیز و تشخیص تصویر بسیار دقیق شده اند . تا آنجا که بدون نظارت مستمر یک انسان، و کاملا خودکار و هوشمند ،شبانه روز در حال ضبط و پردازش تصاویر می باشند.  حالا مهم نیست که این پردازش تصویر برای رصد چهره هاست و یا پلاک ماشین ها و یا بررسی جابجایی و تغییر اشیاء . چیزی که مهم است اینست که لرزش دوربین و یا پایه آن می تواند تمام برنامه و هدف ما را خراب کند. پس نیاز است که پایه ها و سازه ها و یا دکل های دوربین طراحی شده دارای بهترین کیفیت و هماهنگی با نوع دوربین نصب شده و تعیین هدف انجام گرفته باشد.

 

 

طراحی و ساخت پایه روشنایی هشت وجهی

 یکی از بهترین انواع دکل برای نصب تجهیزات روشنایی، نصب یک دکل روشنایی چند ویا 8وجهی مونوپل می باشد. با توجه به این که این سازه از متداول ترین انواع دکل ها جهت نصب تجهیزات روشنایی بوده ، در نظر گرفتن پارامترها واهداف ونیاز کارفرما یکی از ضرورتی ترین نکات در طراحی و ساخت انواع پایه های روشنایی می باشد.

منطقه نصب، تعداد پروژکتورهای طراحی شده برای ایجاد یک روشنایی مطلوب، در نظر گرفتن نوع و وزن و حجم و تعداد پروژکتورها و یا تجهیزات جانبی احتمالی مانند باکس باطری ها و شاسی های نگهدارنده تجهیزات سلول های خورشیدی و یا شاسی نگهدارنده توربین بادی جهت ایجاد ولتاژ در دکل های هیبریدی باطری و برق و یا دکل های هیبریدی خورشیدی بادی ، همه همه بیانگر نوع الگوی رعایت شده در جهت طراحی بهینه یک سازه استاندارد می باشد.همچنین استفاده از انواع نرم افزار های تعیین میزان روشنایی و یا نرم افزار های مدیریت پروژه و تولید می تواند کمک شایانی به بهینه سازی اجرای یک پروژه مطلوب انجام دهد.

ارایه کاتالوگ پایه چراغ های صنعتی و بزرگراهی و پارکی

 پس از تماس کارفرما با گروه صنعتی سازه های جهان نما ، سعی خواهد شد پس از تعیین نیاز اصلی کارفرما و ارایه و معرفی انواع تولیدات مجموعه که می تواند کمکی را در حل و رفع نیاز کارفرما انجام دهد، یک سری کاتالوگ تصویری از محصولات ساخته شده و نمونه برای کارفرما ارسال شود تا ایشان بتواند قبل از ثبت سفارش کالا  ، تصویر روشنی را از هدف و یا کالای خود ببیند. واین مهم می تواند کمک شایانی را در بهینه کردن زمان و انجام پروژه ایشان داشته باشد.

پارامترهای استاندارد در تولید پایه های روشنایی

 ایجاد روشنایی در معابر عمومی

طراحی روشنایی راهها و جاده ها از دیگر فضاهای بیرونی متفاوت است، بنابراین باید به طور خاص مورد توجه قرار گیرد. بعضی از تفاوت های عمده در روشنایی معابر  و محیط های دیگر در زیر خلاصه شده است:

روشنایی جاده ها و راهها به امنیت مردم مرتبط است و بنابراین بسیار مهم است.
در روشنایی جاده، پارامتر درخشندگی به جای پارامتر روشنایی استفاده می شود.
بر خلاف طرح های نورانی دیگر که در آن عملکرد اصلی سیستم نورپردازی، روشن کردن  هدف است، در روشنایی جاده، عملکرد سیستم روشنایی، زمینه روشنایی هدف را روشن می کند. به عبارت دیگر، در روشنایی جاده ها، سطح جاده روشن می شود (پس زمینه) و نه عابر پیاده (هدف شیئی) که از طریق خیابان عبور می کند، و چشم راننده می تواند با توجه به تفاوت روشنایی پس زمینه با شی جسم ، دید مناسب را پیدا کند.

استانداردها و دستورالعمل های خاص برای ارزیابی برنامه های خیابانی توسعه داده شده است.
بسیاری از پارامترهای کیفی نور مانند شاخص رنگ، اهمیت کمتری دارند.
با توجه به ساعت کارکرد بالا، صرفه جویی در انرژی بسیار مهم است. قابلیت اطمینان بالا و عمر طولانی تجهیزات نورپردازی بسیار مهم است.

روشنایی

سطح روشنایی سطح جاده بستگی به مقدار لامپ های الکتریکی، انحنای نور چراغ ها، ویژگی های سیستم روشنایی و ویژگی های بازتاب جاده ها دارد. راننده سطح جاده را از یک زاویه بسیار کوچک می بیند، بنابراین پارامتر روشنایی می تواند محاسبه شود.
از آنجا که روشنایی بستگی به سطح جاده دارد، توزیع روشنایی در فاصله بین دو پرتو با توزیع شدت نور در یک فاصله مشابهی مطابقت ندارد. به عبارت دیگر، اگر ما می خواهیم شدت نور را در فاصله بین دو چراغ پایه با یک منحنی تصویر تغییر دهیم این منحنی دارای دو نقطه در فاصله بین دو LED است و دارای حداقل نقطه در وسط دو چراغ پایه یا پایه روشنایی. با این حال، منحنی روشنایی تغییر می کند به دلیل خواص آسفالت در بازتاب نور، لزوما این را دنبال نمی کند.

یکنواختی

یکنواختی مناسب یکی از عوامل مهم روشنایی خیابان است. اگر روشنایی جاده یکنواختی نداشته باشد، چشم راننده با کم بینایی مواجه می شود و بینایی راننده بسیار محدود شده و در صورت عدم تامین یکنواختی ،ایمنی راننده کم می شود. به دست آوردن یکنواختی کامل در عمل اجراشدنی نیست یا مقرون به صرفه نیست، بنابراین استانداردها حداقل ارزش یکنواختی را تعیین می کنند.
این استاندارد، دو نوع ضریب یکنواختی را برای ارزیابی یکنواختی روشنایی جادهی تعریف می کند:

ضریب یکنواختی طولی:

اولین چیزی که به نظر رانندگان می آید، اشیاء و موانع است که به طور مستقیم با رانندگان مواجه هستند. به همین دلیل، ضریب یکنواختی طولی بسیار مهم است. یکنواختی طولی برابر با نسبت شدت نور حداقل به حداکثر  است.

ضریب یکنواختی کلی:

ضریب یکنواختی کلی (Uo) برابر با نسبت نور کم به متوسط روشنایی سطح جاده است.
یکنواختی کلی با هدف ارائه دید کافی برای رانندگان باید اطمینان حاصل شود تا رانندگان بتوانند به شناسایی موانع نزدیک به جاده (مانند پیاده روی در جاده) کمک کنند.

خیره گی

با توجه به تعریف EN 12665: 2002، خیرگی یا نورزدن چشم زمانی  اتفاق می افتد که بینایی انسان توسط روشنایی بالا از منابع نور و یا تفاوت شدید نوری و در مقابل انجام شده است.
خیره گی یا نورزدگی به دو نوع تحریک کننده  و مزاحمت آزار دهنده تقسیم می شود.
مزاحمت تحریک کننده باعث کاهش آرامش بصری می شود، در حالی که مزاحمت آزاردهنده منجر به کاهش دقت بینایی می شودکه می تواند خطراتی در پی داشته باشد و باید محدود شود.

استفاده از این استانداردها و در نظر گرفتن این پارامتر ها می تواند راهگشای ما در ایجاد و یا بهبود طراحی یک پروژه روشنایی باشد.

ارایه دیتیل طراحی سازه قبل از ساخت پایه چراغ

 دیتیل موجود جزییات نصب چراغ روشنایی در معابر عمومی یا حیاط ویلایی را با مقیاس های متفاوتی میتوان طراحی و نمایش داد. دیتیل خاص موجود جزییات این نوع روشنایی را بصورت نما در اختیار شما قرار می دهد و با تهیه این دیتیل می توانید بعنوان دیتیل خاص در پروژه های خود از آن بهره ببرید.

پایه روشنایی 300x300 - واحد طراحی وآنالیز دکل مونوپل چندوجهی شامل دکل دوربین و دکل روشنایی و فونداسیون
طراحی پایه روشنایی

ارایه مشخصات فنی در تولید پایه چراغ های خیابانی

 

محاسبات و طراحی فونداسیون پایه روشنایی و پایه دوربین

 

طراحی و محاسبه مشخصات فنی دکل تاشو و دکل هیدرولیکی

 

 

طراحی باکس فلزی بر اساس استانداردهای جهانی

 

 

طراحی هندهول و منهول و حوضچه های بتنی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رفتن به نوار ابزار