دکل و پایه های خاص تاشو
آگوست 23, 2016
دکل های خود ایستا یا سلف ساپورت : SELF SUPORT TOWERS
آگوست 23, 2016

دکل های مونوپل (شامل انواع دکل دوربین و دکل روشنایی و دکل های خاص)

دکل های مونوپل :

که به اصطلاح تک پایه نامیده می شوند یکی از متداول ترین ودر عین حال پر کاربرد ترین انواع دکل از نوع سازه های فولادی می باشد. جنس این دکل ها غالبا از نوع ورق فولاد و آهن می باشد.این نوع دکل در انواع اشکال ، طرح ها ، اندازه ها و پوشش ها تولید می شود . این دکل ها در انواع مقاطع لوله ای بامقطع دایره وبیضوی ، 8وجهی ،12 وجهی ،24 وجهی ویا درانواع مقاطع مختلف ساخته می شوند .

1. - دکل های مونوپل (شامل انواع دکل دوربین و دکل روشنایی و دکل های خاص)

دکل های مونوپل

اصل مهم در طراحی و ساخت این دکل رعایت تک پایه وخود ایستا بودن آن است یعنی سعی می شود تا قائده این دکل ها بصورت تک پایه بطوری طراحی شود که برای ایستایی آن نیاز به یک مقطع اصلی بوده وتمام وزن وایستایی آن نیز بر این تک مقطع استوار باشد. دکل های مونوپل در اکثر موارد گزینه خوب و مفیدی بوده که می توان در کاربرد های مختلف به دلیل به صرفه بودن اقتصادی وسرعت بالای نصب ، برای نصب انواع تجهیزات گوناگون مکانیکی ، روشنایی، الکترونیکی ، مخابراتی و … از آن استفاده کرد.

برای مشاوره با متخصصین ساخت سازه های الکترومکانیکی با ما در ارتباط باشید .

دکل های مونوپل از حیث تولید یکی از پیچیده ترین مراحل تولید را دارا می باشد و به دلیل این که از ورق آهن فرم داده شده ساخته می شود از استحکام و عمر بسیار خوبی بهره مند می باشد و نصب و مونتاژ این دکل ها راحت تر و با سهولت بیشتری نسبت به انواع دکل های دیگر انجام می گیرد.همچنین در صورت بلند مرتبه گی این نوع دکل باید برای حفظ تجهیزات از یک سیستم صاعقه گیر و ارتینگ مناسب استفاده شود.

از انواع دکل مونوپل می توان به دکل دوربین مونوپل  ، دکل روشنایی مونوپل و دکل های خاص مونوپل اشاره کرد.

دکل های مونوپل بهترین و با صرفه ترین گزینه برای نصب انواع دوربین می باشند و در انواع شکل ها و ارتفاع ساخته می شود .  برای اطلاعات بیشتر در زمینه انواع دکل ها ، مطلب مقاله دکل های روشنایی  یا مقاله دکل های دوربین  را مطالعه بفرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رفتن به نوار ابزار